Home » Overheid » De juiste klantvraag verwoorden – Beleidstalent

De juiste klantvraag verwoorden – Beleidstalent

De meeste adviseurs denken onmiddellijk in oplossingen zodra zij een deel van de vraag hebben gehoord. Uit de heup schietend denken ze: ‘We doen dit, we doen dat… en dan hebben we hét vast
wel opgelost.’ In plaats van te luisteren en zich druk te maken over ‘Wat is nu precies de vraag achter de gestelde vraag?’ maken adviseurs zich druk over ‘Hoe kom ik deskundig over en ga ik dit oplossen’.

Het onderstaande bestand gaat in op de volgende onderwerpen:

  • Als je de juiste vraag niet kent, brand je af
  • Talloze redenen waarom opdrachtgevers hun vraag niet goed verwoorden
  • Vraag articuleren1 met een logische vaste structuur
Download het bestand (PDF)

Over sbo

sbo
Het Studiecentrum voor Bedrijf en Overheid (SBO) organiseert jaarlijks zo’n 200 studiedagen en opleidingen over o.a. ruimtelijke ordening & milieu, bestuur, verkeer & vervoer, sociale zekerheid, onderwijs en gezondheidszorg.

Bekijk ook

6 tips voor de beleidsadviseur sociaal domein van de toekomst!

Het sociaal domein is constant is in verandering. Peter Paul Doodkorte, Senior Adviseur bij Vondel …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *