Krachtige formule voor succesvol sociaal ondernemerschap

Anneke KrakersDoor Anneke Krakers, Businesstrainer en coach voor eenvoudig en succesvol ondernemen in het welzijnswerk, www.welzijnsmarketing.nl

Je sterk profileren in het sociale domein is nu belangrijker dan ooit. Sterke merken weten precies hoe ze dit moeten doen. Ze kennen de simpele maar zeer krachtige formule voor succesvol sociaal ondernemerschap. Deze formule gaat als volgt:

passie + delen + community = sterk merk

Ik zal de formule toelichten.

Passie is natuurlijk niet moeilijk. Een succesvolle sociale ondernemer laat zien dat hij van zijn werk en zijn klanten houdt. Dat hij doet wat hij het allerliefste wil doen. Een passie straal je uit en dit heeft enorme aantrekkingskracht op klanten. Klanten associëren dit met een sterk merk en willen daar graag bij horen.

Delen wil zeggen dat je geeft, geeft en nog eens geeft. Je deelt vrijelijk in jouw kennis en geeft royaal ideeën. Je helpt klanten altijd. Je verkoopt geen NEE. Een sterk sociaal merk is een ‘geefmerk’ en geen ‘neemmerk’. Uiteindelijk zal dit leiden tot wederkerigheid en klanten die trouw zijn aan hun merk.

De community is de plek waar jouw klanten elkaar ontmoeten en waar jij ook te vinden bent. Hier bevestigen ze met elkaar dat jij een sterk merk bent. Ze krijgen ruimte om hun ervaringen met jou te delen. Jij faciliteert de community en neemt actief deel. Sterke sociale merken zijn toegankelijk en benaderbaar. Ze staan in de community voortdurend in contact met hun klanten en spelen op hun wensen in.

Merken worden gemaakt door mensen. Niet door organisaties. Pas jij de formule al toe?

Bekijk de korte opleidingen over het sociaal domein

Over sbo

Het Studiecentrum voor Bedrijf en Overheid (SBO) organiseert jaarlijks zo’n 200 opleidingen en congressen over o.a. onderwijs, veiligheid, milieu & RO, zorg, bouw & infra en overheid.

Bekijk ook

Veelgestelde vragen over de Omgevingswet van 1 januari 2024

De Omgevingswet is op 1 januari in werking getreden. De wet bundelt de regelgeving omtrent …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *