Home » Overig » Inspirerende en eenvoudige tool voor onderwijsmanagers: de groeimindset

Inspirerende en eenvoudige tool voor onderwijsmanagers: de groeimindset

U kent het wel – die docent of medewerker over wie u zich al jaren geen illusies meer maakt: “geen eer meer aan te behalen”. Tot het moment dat u hem/haar betrekt in een nieuw op te zetten activiteit en hem/haar stelselmatig positieve feedback geeft.

6 Schoolleiders probeerden deze tactiek uit in het project ‘De opbrengsten van een groeimindset’ (gefinancieerd door School aan Zet). De uitkomsten waren boven verwachting! Eén van de enthousiaste schoolleiders vertelde: “ik ga hem anders zien, ik spreek mijn waardering uit, we werken nu samen. Dat was voorheen ondenkbaar.”

Welke onderwijsmanager wil dat nu niet bereiken? Dat zo’n eenvoudige aanpak tot zoveel kan leiden! In het artikel De ‘groene vingers’ van de schoolleider leest u meer over het project en de resultaten.

Wilt u groeien als onderwijsmanager?

Het onderwijs van de toekomst vraagt managers in het onderwijs die het een uitdaging vinden om op verschillende niveaus te schakelen. De modulaire Opleiding Educational Leadership wil daar een bijdrage aan leveren door gekwalificeerde en bedrijfskundig ingestelde managers in het onderwijsveld op te leiden. Ook bovenstaande verandering van mindset wordt behandeld.

De opleiding leert u om bedrijfskundige principes en -modellen concreet te maken voor de eigen onderwijspraktijk. U leert in deze opleiding uw eigen visie te ontwikkelen en deze uit te dragen in uw organisatie. Na deze opleiding kunt u moeiteloos anderen overtuigen van uw ideeën en uw visie uitdragen.

Over sbo

sbo
Het Studiecentrum voor Bedrijf en Overheid (SBO) organiseert jaarlijks zo’n 200 studiedagen en opleidingen over o.a. ruimtelijke ordening & milieu, bestuur, verkeer & vervoer, sociale zekerheid, onderwijs en gezondheidszorg.

Bekijk ook

Aanslag in VS wordt gezien als terroristische aanslag

Zaterdag 3 augustus vielen er zeker twintig doden en minstens 26 gewonden na een schietpartij …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *