Patiënten en cliënten in zorgorganisaties moeten erop kunnen vertrouwen dat zij kwalitatief goede en veilige zorg krijgen, iedere dag weer en voor iedere patiënt/cliënt.
- Patiënten en cliënten moeten er vanuit kunnen gaan dat zij op correcte wijze behandeld worden en dus hun veiligheid geborgd is.
- De werkomgeving moet zo zijn ingericht dat medewerkers zich veilig voelen om de hoge mate van kwaliteitszorg te kunnen leveren. Goede zorg kan niet geleverd worden zonder goede aandacht voor risico’s en veiligheid. En zonder veiligheid kan er geen kwaliteit geleverd worden.
In dit eBook lees je de meest gelezen blogs over kwaliteit en veiligheid in de zorg. We gaan in op de volgende vraagstukken:
- Tijd op een integrale kijk op kwaliteit van zorg
- Extra aandacht voor agressie en aangiftebeleid in zorg en welzijn
- Drie tips voor efficiënter samenwerken binnen zorgnetwerken
- Hoe kunnen we de veiligheid in de zorg verder verbeteren?
- Goede acute zorg voor iedereen altijd toegankelijk
- De Do’s voor de CARE! Waar kwaliteit centraal staat.
Meer weten over kwaliteit en veiligheid in de zorg?
Worstel jij als adviseur kwaliteit en veiligheid ook met deze dilemma’s:
- Hoe kun je in deze tijd toch de kwaliteit en veiligheid in de zorg blijven borgen?
- Voldoet het kwaliteitsbeleid van je organisatie nog gezien alle ontwikkelingen?
Tijdens de opleiding Kwaliteit en Veiligheid in de Zorg behandelen we alle aspecten die van invloed zijn op de kwaliteit en veiligheid in de zorg.
Download brochure