Podcast: personaliseren en enthousiasmeren met ICT

De leeractiviteiten bij gepersonaliseerd leren gaan niet langer om enkel kennis vergaren, maar focussen op het natuurlijk verlangen om te spelen, problemen op te lossen, te dromen en te delen. Elke student wil gezien worden en het gebruik van ict-tools kan hierbij helpen. Irene presenteert vier perspectieven voor ICT gebruik in het onderwijs: input geven, input verzamelen, samenwerkend leren en formatief toetsen.

Beluister de podcast van Irene van der Spoel, docent en lerarenopleider bij Hogeschool Utrecht:

Over sbo

Het Studiecentrum voor Bedrijf en Overheid (SBO) organiseert jaarlijks zo’n 200 opleidingen en congressen over o.a. onderwijs, veiligheid, milieu & RO, zorg, bouw & infra en overheid.

Bekijk ook

Hoe realiseer je flexibiliteit omtrent examens?

Mbo-scholen willen meer flexibiliteit bij collectief ontwikkelde examens. Zij vragen de ruimte om hun eigen …

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.