Hoe maken studenten gebruik van online colleges?


Pierre Gorissen
(@petermcallister) is in juni 2013 gepromoveerd op onderzoek naar het gebruik van opgenomen hoorcolleges. Hij onderzocht hoe studenten gebruik maken van opnames van colleges en hoe instellingen een effectief gebruik van opgenomen colleges kunnen faciliteren.

Dit is een interessant onderzoek omdat universiteiten en hogescholen steeds vaker gebruik maken van opgenomen hoorcolleges. De sterk verbeterde mogelijkheden van internettechnologie hebben ‘recorded lectures‘ binnen het traditionele hoger onderwijs een impuls gegeven.

Pierre Gorissen heeft een uitgebreide website Recorded Lectures gemaakt over dit onderzoek, waar zijn proefschrift met conclusies en bijbehorende video’s zijn te vinden. Bekijk hier zijn presentatie over het onderzoek:

Meer weten?

Tijdens het Nationaal Hoger Onderwijs Congres 2013 zijn er diverse interessante sprekers die uit de praktijk weten hoe studenten omgaan met recorded lectures, MOOC’s en open online onderwijs. Bob van den Brand (Tilburg University) leert u in sessie I van het hoofdcongres hoe Blended Learning in zijn praktijk wordt toegepast.

Op 10 oktober 2013 kunt u een gratis online webinar volgen, waarin u een kijkje in de keuken krijgt van online colleges bij Tilburg University. Registreer u direct en vrijblijvend!

Registreren online webinar

 

Over Anemone

Bekijk ook

De drie domeinen van de intern begeleider als kwaliteitscoördinator

De beroepsstandaard, en daarmee het functieprofiel, van de intern begeleider is herschreven. Hier zijn verschillende …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *