Whitepaper: beoordeling van weblectures door studenten

Een weblecture is een opname van een lezing of college, verspreid via de multimedia. Onderstaande whitepaper – in opdracht van Echo360 – geeft de resultaten weer van een onderzoek onder 678 studenten aan 8 onderwijsinstituten in de Verenigde Staten naar de beoordeling van studenten van weblectures als studiemethode.

Toegevoegde waarde weblectures

Uit het whitepaper blijkt duidelijk de toegevoegde waarde:

  • het geeft studenten de vrijheid te studeren wanneer het hen uitkomt;
  • het laat hen het materiaal eventueel herhalen wanneer noodzakelijk;
  • het stelt studenten met beperkingen of met verplichtingen zoals een baan in staat de studie daarmee te combineren;
  • de belangrijkste reden om een weblecture te volgen is nog wel het gemiste college.

Download de whitepaper: ‘Capturing Student Perspectives about Lecture Recordings’

Echo360 is een organisatie die de technology levert voor blended learning en “lecture capture”.  Het onderzoek heeft plaatsgevonden in het studiejaar 2010/2011.

Meer weten?

Tijdens het Nationaal Hoger Onderwijs Congres 2013 op 26 & 27 november wordt in diverse sessies ingegaan op online onderwijs, het effect daarvan op de onderwijskwaliteit en de vorm. In deze whitepaper wordt meer gekeken naar de student en haar beoordeling van deze vorm van online onderwijs.


 

Over Anemone

Bekijk ook

Hoe implementeer je digitaal summatief of formatief toetsen in het VO?

De traditionele manier van toetsen wordt steeds vaker heroverwogen en vervangen door een veilig, digitaal …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *