Whitepaper Leren innoveren in het beroepsonderwijs

In haar onlangs verschenen rapport pleit de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) voor grote investeringen in ons onderwijs. Reden: Nederlandse bedrijven moeten steeds sneller, beter en meer innoveren om internationaal mee te blijven doen.

De kenniseconomie en de noodzaak om een leven lang te leren is niet nieuw. Nieuw in het WRR-rapport is wel dat het onderwijs centraal wordt gesteld als de ‘motor’ onder de motorkap van onze lerende economie. Zonder krachtige motor zal onze economie niet in staat zijn de snelheid te maken die nodig is.

KPC Groep schreef een whitepaper over Leren innoveren in het beroepsonderwijs. Download deze whitepaper gratis

Hoe vinden beroepsonderwijs en bedrijfsleven de verbinding?

Het congres ‘Leren Innoveren in het Onderwijs’ laat zien hoe het mbo ook in de toekomst leerlingen aflevert met een duurzaam arbeidsperspectief. Deze dag geeft u antwoord op o.a. de volgende vragen:

  • Hoe brengt u de begrippen innoveren, veranderen en aanpassen in praktijk?
  • Hoe krijgt u uw team mee?
  • Hoe creëert u draagvlak?
  • Hoe zoekt u de verbinding met een voortdurend veranderende samenleving?
  • Hoe kunnen bedrijven en scholen beter, sneller en meer leren innoveren, zonder verander-moe te raken?
  • Sommige instellingen of opleidingen doen dit beter dan anderen. Hoe pakken zij dat aan?
  • Betrek je het bedrijfsleven er meer bij?
  • Zoek je contact met het onderwijs?
  • Laat je studenten meer aan het roer?
  • Of geef je leraren meer professionele ruimte om te leren en te ontwikkelen?
  • Of moet je heldere afspraken maken met regionale ketenpartners?
  • Of gaat het om de juiste combinatie van al deze dingen?
  • Weten hoe u als mbo-instelling of onderneming deze uitdaging aan kunt?

 

 

Over Anemone

Bekijk ook

Podcast: Lesdoelen bereiken? Laat AI je helpen!

Waarom kun je tandpasta niet eten?! AI als hulpmiddel om lesdoelen te bereiken. “Wie weet …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *