Empoweren heeft effect!

“Empoweren van lerenden”: het grotendeels overdragen van de regie over en de verantwoordelijkheid voor het leren aan de lerende professional zelf. Waarom?

Veel organisaties bieden e-learningzelfstudiemodules aan hun medewerkers. Zij zijn verplicht om de modules pagina voor pagina tot zich te nemen en worden zo bij de hand genomen. Als het leermateriaal of training ontbreekt, stopt het leren. Deze aanpak vraagt flinke investeringen en het rendement voor de organisatie is vaak teleurstellend.

Empoweren van lerenden is het passende antwoord

Naast het verhogen van het leerrendement zijn er nog meer redenen waarom organisaties zoeken naar alternatieve manieren om te leren en ontwikkelen. KLM en het Spaarne Gasthuis zijn twee praktijkvoorbeelden, waarbij het empoweren van lerenden als uitgangspunt is genomen.

Lees het volledige artikel ‘Empoweren heeft effect!’ van Marcel de Leeuwe. Marcel is twintig jaar vanuit een kritische onderwijskundige rol betrokken bij e-learningprojecten. Hij is onafhankelijk e-learningspecialist en werkt als hoofddocent bij de SBO Opleiding Onderwijskundig e-Learning Ontwerper.

Voor meer informatie en / of vragen over de Learning Hackathon, klik hier of  neem contact op met:

Nicole Vonk
Opleidingsadviseur
T: 040 – 297 27 40

Over sbo

Het Studiecentrum voor Bedrijf en Overheid (SBO) organiseert jaarlijks zo’n 200 opleidingen en congressen over o.a. onderwijs, veiligheid, milieu & RO, zorg, bouw & infra en overheid.

Bekijk ook

Podcast: Lesdoelen bereiken? Laat AI je helpen!

Waarom kun je tandpasta niet eten?! AI als hulpmiddel om lesdoelen te bereiken. “Wie weet …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *