Home » Onderwijs » Evalueren en motiveren in de les: onderzoek en praktijk gekoppeld

Evalueren en motiveren in de les: onderzoek en praktijk gekoppeld

Christa Krijgsman
Promovenda Universiteit Utrecht & Universiteit Gent, docent LO Sint-Janslyceum

Evalueren staat centraal in ons schoolsysteem. Soms hebben evaluaties een summatieve functie, soms hebben evaluaties een formatieve functie. Hoe zijn deze manieren van evalueren gerelateerd aan motivatie om te leren? Neemt een leerlingen deel aan een activiteit omdat hij begrijpt dat het belangrijk voor hem is? Of neemt een leerling deel omdat hij druk voelt?

Beluister de podcast:

Over sbo

sbo
Het Studiecentrum voor Bedrijf en Overheid (SBO) organiseert jaarlijks zo’n 200 studiedagen en opleidingen over o.a. ruimtelijke ordening & milieu, bestuur, verkeer & vervoer, sociale zekerheid, onderwijs en gezondheidszorg.

Bekijk ook

Empoweren heeft effect!

“Empoweren van lerenden”: het grotendeels overdragen van de regie over en de verantwoordelijkheid voor het …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *