Home » Onderwijs » International Baccalaureate: can assessment really stimulate teaching and learning?

International Baccalaureate: can assessment really stimulate teaching and learning?

Mike Weston
Head of International School Groningen

Assessment is integral to all teaching and learning. In the international baccalaureate middle years programme assessment mixes formative and summative practices where teachers make decisions about student achievement using their professional judgment, guided by mandated criteria. How this works in practice and how it can be translated to the everyday classroom will be discussed and investigated by Mike Weston.

Beluister de podcast:

Over sbo

sbo
Het Studiecentrum voor Bedrijf en Overheid (SBO) organiseert jaarlijks zo’n 200 studiedagen en opleidingen over o.a. ruimtelijke ordening & milieu, bestuur, verkeer & vervoer, sociale zekerheid, onderwijs en gezondheidszorg.

Bekijk ook

Empoweren heeft effect!

“Empoweren van lerenden”: het grotendeels overdragen van de regie over en de verantwoordelijkheid voor het …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *