Leidinggeven en een (bouw)project leiden is een vak, een ambacht. Een goede leider neemt initiatief wanneer het moet en volgt waar het kan. Het is uitdagend om hierin de juiste balans te vinden. In de training gaan we met elkaar met deze dynamiek aan de slag. Je staat tijdens de SBO opleiding ‘Succesvol projecmanagement bij Bouwprojecten‘ stil bij jezelf, om van daaruit betere stappen vooruit te zetten. Op deze dag van de training ervaar jij een succesvolle verdieping van je leiderschap.
Programma
Onderwerpen die aan bod zullen komen:
“Leidinggeven aan anderen begint bij leidinggeven aan jezelf!”
- Stijlen van leidinggeven: op deze dag gaan we jouw leiderschap verder onderzoeken. Welke stijlen in situationeel Leidinggeven (Hersey en Blacherd) ken jij bijvoorbeeld goed en welke minder goed. Wat is jouw visie op leidinggeven en hoe uit zich dat?
“Uit je comfort, that’s where the magic happens!”
- Eigen casuïstiek: allemaal leuk en aardig die voorgaande twee dagen maar nu graag de link naar de praktijk. Iedereen gaat met de billen bloot. Met een ‘real live case’ die jij hebt voorbereid gaan we oefenen met een acteur. We geven elkaar feedback, leren goed kijken naar elkaar in gesprekken en oefenen natuurlijk ook zelf zo een aantal rondjes. Kleine veranderingen in onze gesprekken, experimenteren met nieuw gedrag maakt ons zoveel effectiever. Leuk èn spannend.
Eén van de docenten voor deze opleiding is:
Mark Egging
Trainer, coach en spreker, Egging Training & Advies
Heeft een achtergrond als docent bewegingsonderwijs. In de gymzaal heeft hij leren kijken naar mensen. Inmiddels is hij al geruime tijd actief als trainer/coach en werkt hij onder andere voor gerenomeerde opleidingsinstituten. Hij heeft verschillende soorten opleidingen en trainingen gevolgd om succesvol te kunnen werken met groepen en individuen. Zo werkt hij bijvoorbeeld met Rationeel Emotieve Therapie, Systemisch werk, en Transaktionele Analyse. Daarnaast is Mark gecertificeerd als NLP practitioner en video-interactiebegeleider. Zijn aanpak laat zich kenmerken door de volgende begrippen: dynamisch, verrassend, creatief, doelgericht, persoonlijk en uitdagend.