Home » Onderwijs » Formatief evalueren in vijf fasen: onderzoek gekoppeld aan concrete docentactiviteiten

Formatief evalueren in vijf fasen: onderzoek gekoppeld aan concrete docentactiviteiten

Judith Gulikers
Universitair Docent Wageningen University

Leerdoelen met leerlingen bespreken en bepalen, zicht houden op de ontwikkeling, en je lessen gericht aanpassen aan waar leerlingen staan? En misschien ook minder summatief toetsen? Maak kennis met de vijf fasen van formatief evalueren.

Beluister de podcast:

Over sbo

sbo
Het Studiecentrum voor Bedrijf en Overheid (SBO) organiseert jaarlijks zo’n 200 studiedagen en opleidingen over o.a. ruimtelijke ordening & milieu, bestuur, verkeer & vervoer, sociale zekerheid, onderwijs en gezondheidszorg.

Bekijk ook

Curriculum (her)ontwerpen middels Design Thinking

Curriculum (her)ontwerpen middels Design Thinking

Door maatschappelijke veranderingen is de rol van onderwijsinstellingen aan het veranderen (Schnabel et al. 2015). …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *