Theodor van der Velde Ondernemer in startups, hbo-acreditatie panellid, business developer en curriculum designer Oprichter en mede-eigenaar van WeAddVentures waar hij de best bewezen e-startup methodiek in de markt zet, in de vorm van een www.startupwerkboek.nl. Hij heeft jarenlang experimenten ontwikkeld op het snijvlak onderwijs en bedrijfsleven. Voorbeelden zijn duaal onderwijs, innovatie projecten en complete bachelorsopleidingen zoals de Small Business opleiding …
Lees verder »Podcast: in gesprek met Ashley Wheaton
Ashley Wheaton Principal and Chief Executive Officer UCEM Ashley joined UCEM in 2013 as Principal and Chief Executive Officer. Ashley is responsible for all aspects of UCEM’s academic and business operations. As Principal of UCEM he works directly with the Chairman, the Board of Trustees and the Senior Leadership Team to ensure that UCEM delivers against the key objectives of …
Lees verder »Podcast: in gesprek met Fokke Aukema
Fokke Aukema Sectorhoofd Staf Politie academie Fokke Aukema staat in de top 10 van meest bepalende persoonlijkheden in het HO. Hij geeft ruim twintig jaar leiding aan projecten en programma’s, variërend van internationale (subsidie)projecten tot het ontwikkelen van een Science Park. Sinds 2011 is Fokke programmamanager deeltijdonderwijs aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN). In opdracht van het College van …
Lees verder »Podcast: in gesprek met Albert Vlaardingerbroek
Albert Vlaardingerbroek Directeur Bestuursdienst en Bestuurssecretaris Noorderpoort Albert is toegepast wiskundige met interesse in IT. Binnen zijn functie als directeur Bestuursdienst en Bestuurssecretaris bij het Noorderpoort is hij verantwoordelijk voor het strategisch ICT-beleid. Op dit moment is hij betrokken bij experimenten blended learning en learning analytics. Beluister de podcast:
Lees verder »Podcast: in gesprek met Frum van Egmond
Frum van Egmond Founder van De Noordwijkse Methode, een innovatieve onderwijsfilosofie De Noordwijkse Methode kenmerkt zich doordat deze steigers biedt waarmee leerkrachten èn leerlingen optimale vrijheid hebben in hun leren, terwijl toch duidelijk blijft dat zij aan de kerndoelen van de overheid werken. Kennis maken met de wereld om je heen, kritisch leren denken, ontwerpend en onderzoekend leren, talentontwikkeling en sociale …
Lees verder »Podcast: in gesprek met Michiel Tolman
Michiel Tolman Directeur en onderwijsontwikkelaar van De Bildung Academie Parallel aan de Maagdenhuisbezetting richtten zestig studenten en docenten in februari 2015 De Bildung Academie op. Als oprichter leid ik onze onderwijsbeweging en hou ik mijzelf bezig met het implementeren van bildungsonderwijs in (hoger) onderwijsinstellingen in o.a. Amsterdam (VU), Utrecht (HU). In mijn eigen studie heb ik aandacht voor persoonlijke vorming en maatschappelijke …
Lees verder »Podcast: in gesprek met Peter Merry
Peter Merry Chief Innovation Officer at Ubiquity University Peter has worked in and across different sectors. As well as co-founding and leading various organisations, his experience includes facilitating integral change processes in multinational corporations, and government ministries, and in multistakeholder initiatives with global stakeholders. He has also spent many years in the not-for-profit sector. He is a recognised expert in …
Lees verder »Podcast: in gesprek met Pieter Spinder
Pieter Spinder Initiator & Storyteller Knowmads Driven, positive, motivator, spontaneous, quick and free thinker, storyteller, sincere, experienced in marketing and entrepreneurship, creative, innovative, do-er, experienced facilitator and lecturer, 49 years old, living together in Haarlem, The Netherlands, with Ruti, artist, son Jelte and daughters Meïra and Ya’ara. Beluister de podcast:
Lees verder »Podcast: in gesprek met Frits Roelofs
Frits Roelofs Beleidsmedewerker Studievoortgang en Aansluiting Faculteit GGM at Han Na ruim dertig jaar in het Voortgezet Onderwijs en nu bijna 10 jaar in het Hbo gewerkt te hebben durf ik te zeggen dat onderwijs over leren moet gaan en zou moeten gaan. Ooit ben ik afgestudeerd op onderzoek naar wat jongeren, leerlingen uit zichzelf zouden willen onderzoeken, ook binnen …
Lees verder »Pesters zijn populairder op middelbare school
Bron: Nationale Onderwijsgids. Uit een onderzoek van Loes Pouwels van de Radboud Universiteit blijkt dat leerlingen die pesten op de middelbare school populairder zijn dan pesters op de basisschool. In haar onderzoek onderzocht ze ruim tweeduizend middelbare scholieren en vijfhonderd basisschoolleerlingen. Dit meldt het RTL Nieuws. Gedurende haar onderzoek legde ze klasgenoten vragenlijsten voor die over hun klasgenoten gingen. Op die …
Lees verder »