Home » Onderwijs (Pagina 30)

Onderwijs

Hoe maak en gebruik ik een toets- en itemanalyse?

toetsenexamineren

Door: Jolanda Soeting, Teelen Kennismanagement De afgelopen maanden heb je diverse blogs kunnen lezen over de kwaliteit van toetsen, onder meer over betrouwbaarheid en onderscheidend vermogen. Deze informatie vind je in een toets- en itemanalyse. Maar hoe verkrijg je deze informatie? Toetsen afnemen Om te beginnen heb je voor een goede analyse minstens 50 afgenomen toetsen nodig en liefst zelfs meer dan …

Lees verder »

Steven Van Belleghem over de kracht van conversatie

communiceren

Door Margot Schmitz ‘Verzilver emotionele band van leerlingen met school’ Steven Van Belleghem is zonder meer de thought leader wat sociale media en digitale marketing betreft. Met zijn boek The Conversation Manager ontketende hij vier jaar geleden een ware revolutie in de marcomwereld. En nu komt Van Belleghem op 4 november speciaal voor onderwijsprofessionals naar Nederland, met een lezing over …

Lees verder »

Combinatie van de relatieve en de absolute cesuur

Risicomanagement

Wat is absolute en relatieve cesuur en hoe combineer je dit? Bij de absolute cesuur bepaal je vooraf welk deel van de punten een kandidaat moet behalen om een voldoende te krijgen voor een toets. Bij de relatieve cesuur bepaal je het aantal te behalen punten voor een voldoende achteraf, op basis van de scores van alle kandidaten. In dit blog laten we zien hoe je de absolute en de relatieve cesuur kunt combineren.

Lees verder »

De relatieve cesuur

relatieve cesuur

Door: Bart Roosenboom en Jolanda Soeting, Teelen Kennismanagement In een vorige blog bespraken we de absolute cesuur. Bij een absolute cesuur bepaal je vooraf welk deel van de punten een kandidaat moet halen om een voldoende te krijgen voor een toets. In deze blog zullen we dieper ingaan op de ...

Lees verder »

De absolute cesuur

absolute cesuur

Door: Bart Roosenboom en Jolanda Soeting, Teelen Kennismanagement Stel: je hebt een volledige toets samengesteld. De toets bestaat bijvoorbeeld uit een aantal gesloten vragen en een aantal open vragen. Je telt alle punten op die de kandidaten maximaal kunnen halen. Daarna sta je voor een lastig vraagstuk: hoeveel punten moet ...

Lees verder »

Samenwerkingsscholen bestaan niet

samenwerkingsscholen

Door: Bert Peene Samenwerking lijkt steeds meer het enige middel voor veel scholen om adequaat het hoofd te bieden aan krimp; dat wil zeggen: om hun voortbestaan hoe dan ook te waarborgen. Samenwerking betekent dan concreet: fuseren met een school van een ander bestuur, met name van een andere denominatie. ...

Lees verder »

Een introductie van MOOC’s

onderwijsinnovatie

Door Francois Walgering, eigenaar MOOCFactory In het najaar (4 nov 2014) zullen we (MOOCFactory) op het congres ‘MarCom in het onderwijs’ in gaan hoe MOOC’s gratis kunnen zijn en toch winstgevend. In de aanloop zullen we jullie met drie verschillende blogs meenemen in een introductie op MOOC’s, de populariteit van ...

Lees verder »

Tanja Jadnanansing en haar liefde voor het beroepsonderwijs

verslaggevingsregels

Door: Tanja Jadnanansing, Tweede kamerlid voor de PvdA,woordvoerder Beroepsonderwijs en VO Ik ben ronduit verliefd op het beroepsonderwijs. Op de jongeren die vol passie kunnen vertellen over hun vakmanschap. Die denken en doen combineren en die mij hebben opgedragen die boodschap luid en duidelijk te vertellen. Het is mij een doorn ...

Lees verder »

Student Analytics – een Nederlandse casus

Inforgrapic

Door: Theo Bakker, Senior Manager Hoger Onderwijs, Deloitte Consulting Ter gelegenheid van de Masterclass Student Analytics op het 10e jaarcongres voor MarCom in het Onderwijs op 4 en 5 november a.s. een speciale post over Student Analytics. In deze post wil ik meer vertellen over een fascinerend Student Analytics onderzoek ...

Lees verder »